loading...

stockbaz

بازار استوك لپ تاپ و نوت بوك

بازدید : 304
11 زمان : 1399:2

آشنايي با مهم ترين ويژگي ها و قابليت هاي مانيتور منحني سامسونگ

اخيرا مانيتورها در فرم منحني از محبوبيت بالايي نزد مصرف كنندگان برخوردار شده اند و قيمت اين مانيتور هاي كاركرده نيز تا حدي افزايش داشته است، به اين خاطر در اين متن مي خواهيم برخي از ويژگي هاي مانيتور 27 اينچي منحني CH711 سامسونگ را ذكر كنيم.



فشار كمتر بر روي چشم ها

بي شك بسياري از ما زمان زيادي را در مقابل كامپيوتر سپري مي كنيم. به علت انحنايي كه در مانيتور سامسونگ 1800R وجود دارد، گزران زمان با چنين مانيتوري فشار كمتري به چشم ها وارد مي كند. همچنين از آن جا كه انحناي نمايشگر موجب خيره شدن كمتر چشم به مانيتور مي شود، خستگي كمتري نيز ايجاد مي كند. چشم هاي شما به راحتي محتوا را بر روي نمايشگر تماشا خواهند كرد. به علاوه، مي توانيد حالت كاهش نور آبي صفحه را فعال كنيد و تا با گرم تر شدن نور صفحه فشار كمتري به چشم وارد شود و بتوانيد مدت زمان بيشتري بازي و يا با كامپيوتر كار كنيد. اثر همه جانبه نمايشگر منحني مانيتور استوك سامسونگ، احساس همه جانبه اي را برايتان به ارمغان مي آورد و زماني كه چندين برنامه مختلف را در پنجره هاي گوناگون باز مي كنيد، هيچ انحرافي در تصوير ايجاد نخواهد شد، بلكه به صورت قابل توجهي بهبود مي يابد. به علت حاشيه هاي بسيار باريك، تجربه بازي و يا تماشا فيلم، همانند تماشاي فيلم IMAX مي باشد.

توليد دقيق رنگ ها

به علت تراكم پيكسل ها، كه تا 1.7 برابر تراكم پيكسل در مانيتورهاي Full HD استوك مي باشد، جزييات تصوير به خوبي نمايش داده مي شود. در مانيتور هايي كه داراي نمايشگر WQHD، فناوري كوانتوم دات و فناوري VA Panel در تلويزيون هاي QLED مي باشند، نشت نور كاهش مي يابد و نرخ كنتراست 3000:1 شفافيت يكپارچه و رنگ سياه عميقي را ايجاد مي كند. از طرفي تصويري بسيار روان از طريق فناوري AMD FreeSync ارائه مي شود كه اختلال در حين بازي را كاهش مي دهد.

طراحي بسيار زيبا

اين مانيتور از طراحي بسيار زيبا و آينده نگري برخوردار مي باشد. به علت طراحي ظريف و رنگ هاي متنوع، اين مانيتور به خوبي با هر فضايي يكي مي شود. مانيتور مدل CH711 از طراحي بدون قاب برخوردار مي باشد و JoyStick نيز در زير مانيتور قرار گرفته است و تمام كابل ها در بدنه پشتي پنهان مي شوند.

نسبت قيمت به كيفيت

قيمت مانيتور استوك CH711 با قيمت برخي از نمايشگرهاي مسطح برابري دارد، سامسونگ براي مانيتوري كه علاوه بر طراحي زيبا، نمايشگر WQHD، فناوري QLED، كنتراست رنگي و حالت هاي مختلف بازي فشار چشم ها را نيز كاهش مي دهد، قيمت مناسبي را در نظر گرفته است.

بازدید : 310
11 زمان : 1399:2

دكل مهاري(Gyed Tower):

G25 G35 G45 G65 G80

دكل هاي مهاري به دكل هايي گفته مي شود كه به وسيله سيم مهار به زمين يا تكيه گاه ديگري مهار گردد.


اين نوع دكل ها به دليل وزن پايين و سبكي وزن مزيت دارند و در مكان هايي كه فضا به قدر كافي موجود باشد استفاده مي گردد. اغلب در شبكه تلفن همراه، راديو و بي سيم و شبكه هاي رايانه اي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين دكل ها قابليت نصب در پشت بام منازل و ادارات را داشته و علاوه بر اينكه ارتفاع ساختمان به بلندي محل نصب آنتن ها كمك كرده، در مناطق شهري مزيت فراوان دارد. اين نوع دكل ها در صورتي كه روي زمين نصب گردد نياز به فضاي زيادي جهت نصب سيم مهارها دارد. به خاطر سبكي وزن، بهاي اين دكل ها كمتر از دكل هاي ديگر بوده و نصب آن ها ساده و كم هزينه است.

اين دكل ها بسته به ابعاد و نوع ساخت به چند دسته تقسيم مي شوند.

از انواع آن مي توان به دكل هاي سري G اشاره كرد كه با انواع G35,G45,G55,G65,G80,G25 توليد مي شوند. اين دكل ها به صورت سه ضلعي و به صورت سكشن هاي سه متري كه پايه ها از لوله نمره 3 بوده كه به وسيله ميلگردهاي نمره 8 يا 10 به صورت خرپايي به هم متصل مي شود. دكل هاي مهاري با باربري بسيار كم و تنها براي نصب آنتن هاي بي سيم و يا ديش هاي كوچك اينترنت استفاده مي گردد. عدد مقابل G نشان دهنده عرض قاعده بخش ها به سانتيمتر مي باشد.

اين دكل ها به دليل سبكي، بيشتر در پشت بام ها نصب مي شوند و در هر 9 متر و گاهي در هر 6 متر به وسيله سيم مهار از سه جهت با زاويه 120 درجه مهار مي شوند. هر سكشن از يك بدنه لوله اي و اتصالات ميلگردي كه از طريق جوش CO2 به هم متصل شده اند تشكيل شده است. سكشن ها (قطعات 3 متري) به صورت مثلثي شكل بوده و هر سكشن طبق استاندارد داراي 8 رديف پله جهت افزايش مقاومت و ايستايي دكل و همچنين سهولت براي بالا رفتن از آن طراحي شده است .جهت جلوگيري از فرسودگي و زنگ زدگي، دكل ها داراي پوشش گالوانيزه گرم 90 ميكرون هستند.

مبناي طراحي دكل‌ها بر اساس بار ناشي از وزش باد وارد بر دكل مي‌باشد. در طراحي دكل‌ها از آئين‌نامه‌ها و استانداردهاي متعددي به شرح ذيل استفاده مي‌شود.

آئين نامه ۲۸۰۰ ايران

آئين نامه فولاد AISC

استاندارد طراحي دكل‌هاي مخابراتي EIA-RS-222-F

دكل‌ها به صورت قطعات پيش ساخته قابل مونتاژ ساخته مي‌شوند. متريال استفاده شده اغلب از آهن نوع 37ST و در برخي قطعات براي مقاومت بيشتر از نوع 44ST يا52ST استفاده مي‌شود. قطعات دكل پس از ساخت جهت جلوگيري از خوردگي و زنگ زدگي گالوانيزه گرم مي‌شود. پيچ و مهره‌هاي دكل‌ها اغلب از نوع پيچهاي مقاوم 325A يا معادل آن گريد ۸٫۸ بوده و به صورت گالوانيزه گرم استفاده مي‌شود.

گالوانيزاسيون يكي از روش‌هاي محافظت از خوردگي با ايجاد خوردگي گالوانيك است كه توسط پوشاندن فلز مادر توسط لايه‌اي از فلز محافظ به صورت آند فدايي در سري گالوانيك (معمولاً روي) انجام مي‌شود. در اين حالت پوشش خورده شده و فلز مادر محافظت مي‌شود. اين فرآيند نوع خاصي از حفاظت گالوانيكي است. ميزان مقاومت پوشش متناسب با ضخامت آن است. اين روش يكي از اقتصادي‌ترين روش‌هاي محافظت فولادها در محيط‌هاي خورنده است. اين فرآيند به نام لويجي گالواني دانشمند ايتاليايي نامگذاري شده‌است.

گالوانيزه گرم :اين گونه گالوانيزه‌ كردن توسط غوطه ‌وري زير لايه در مذاب روي به دو صورت مداوم و بچ انجام مي‌شود. اين روش براي پوشش‌دهي با ضخامت بيش از ۲۵ ميكرومتر مناسب است.

الكتروگالوانيزاسيون :در اين روش پوشش روي به صورت پوشش‌دهي الكتريكي (الكتروپليت) بر روي زيرلايه اعمال مي‌شود. (پشتيباني شبكه ها ي مخابراتي)

متعلقات دكل مهاري: اجزاي اين نوع دكل ها شامل سكشن (بدنه)، بيس پليت، سيم مهاري، مهار كش، كرپي (كلمس)، صفحه تعادل، گوشواره، تاج سر دكل، تسمه كمربندي، پيچ و مهره و... مي باشد.

منبع:دكلت

بازدید : 291
11 زمان : 1399:2

مراحل پياده سازي امنيت


پياده‌سازي امنيت شبكه در محيطي كه از تكنيك‌ها و محصولات برترين شركت‌ها و سازمان‌هاي دنيا استفاده مي‌نمايد نيازمند يك معماري مناسب است. معماري امنيتي مناسب بايد با توجه به شناخت كسب‌و‌كار هر سازمان طرح‌ريزي شود. مراحل زير در تهيه يك معماري مناسب مورد نياز است:

• بررسي كسب‌و‌كار سازمان توسط مهندسين فناوري اطلاعات
• بررسي زيرساخت شبكه سازمان توسط مهندسين شبكه
• تحليل ريسك
• ارائه‌ي معماري امنيتي توسط مهندسين امنيت شبكه
• ارائه‌ي برنامه آموزشي كاربران و مديران
• پشتيباني و آناليز پيوسته گيلاس كامپيوتر در جهت ايجاد يك شبكه خود‌مدافع
چنين شبكه‌اي توان دفاع در مقابل حملات شناخته شده و نيز ناشناس را داراست. سيستم‌هاي احراز هويت، پروتكل‌هاي رمز‌نگاري اطلاعات، امنيت شبكه‌هاي بي‌سيم و دفع حملات لايه دوم همگي در اين شبكه به صورت خودكار جاي دارند. اين مهم، زمان مناسب به منظور حفاظت از شبكه را براي مديران شبكه فراهم مي نمايد. (امنيت و پشتيباني شبكه)


امنيت متناسب با كسب‌و‌كار

معماري‌ها و راهكارهاي امنيتي متناسب با مقياس كسب‌و‌كار و نوع شبكه مورد استفاده مي تواند متفاوت باشد. در اين راستا مي­توان امنيت را در بخش‌هاي مختلف بصورت زير در نظر گرفت:
• امنيت زيرساخت شبكه
• امنيت شعب
• امنيت مراكز داده
• امنيت شبكه‌هاي مركزي و پرديس
• امنيت شبكه‌هاي WAN
• امنيت شبكه‌هاي بزرگ

پشتيباني شبكه هاي محلي

بازدید : 303
11 زمان : 1399:2

۶- پارازيت در پس زمينه
كارايي پايين و كندي كه طي گذر زمان اتفاق مي افتد، مي تواند به دليل برنامه ها و نرم افزارهاي فراواني باشد كه روز به روز روي كامپيوتر بيشتر مي شوند و اغلب آنها هم دوست دارند در پس زمينه كامپيوتر فعال بوده و مشغول انجام كار باشند. Task Manager را باز كنيد تا ميزان استفاده واقعي از رم و پردازنده كامپيوتر در حال حاضر را مشاهده كنيد. (خريد اينرتنتي لپ تاپ استوك در ايران)
ساده ترين راه باز كردن تسك منيجر، راست كليك روي تسك بار پايين دسك تاپ و انتخاب Task Manager است. اگر در ميان سرويس ها و فرآيندهاي اين ليست مواردي را مي يابيد كه با آن آشنايي نداريد يا وجود آنها در پس زمينه كامپيوتر چندان منطقي به نظر نمي رسند، براي جزئيات بيشتر يك جستجوي ساده در گوگل، بسيار راهگشا خواهد بود. پيدا كردن راهي براي حذف اين برنامه ها از پس زمينه، مي تواند كمك بزرگي به افزايش سرعت سيستم باشد.


۷- استارت آپ انتخابي
اگر در Task Manager مورد يا مواردي را يافتيد كه واقعا اضافي و به درد نخور بودند، بهتر است كنترل كنيد آنها همراه با ويندوز، اجرا نشوند و بالا نيايند. براي اين كار ابتدا پوشه Startup درون استارت منو را باز كرده و هر چيز به درد نخور را از درون آن حذف كنيد.
براي كنترل بيشتر روي فرآيندهاي استارت آپ ويندوز در ويندوز 7، درون كادر جستجوي استارت منو عبارت msconfig را تايپ كنيد. در پنجره باز شده مي توانيد جزئيات بيشتري در خصوص ابزارها و سرويس هايي كه به طور خودكار هنگام بالا آمدن سيستم عامل همراه با آن اجرا مي شوند، بيابيد و آنها را كنترل كنيد. براي كنترل فرآيندهاي استارت آپ ويندوز 8 هم بهتر است سري به راهنماي ساده كار با Task Manager در ويندوز 8 بزنيد.
احتمالا متعجب مي شويد كه چه قدر سرويس هاي زيادي همراه ويندوز بالا مي آيند.

۸- بازيابي فايل ها
هنگامي كه ويندوز فايلي را پاك مي كند، واقعا آن را نابود نكرده و تبديل به كدهاي ۰ و ۱ نمي كند. بلكه به سادگي تنها ارجاع به آن را از سيستم آدرس دهي خود حذف نموده و آن بخش از ديسك را به عنوان فضاي خالي علامت گذاري مي كند. در صورتي كه هنوز آن فضا با فايل ديگري جايگزين و رونويسي نشده باشد، ممكن است شما قادر به بازيابي فايل هاي تان باشيد. نرم افزار Recuva يكي از بهترين و قدرتمندترين ابزارهاي رايگان بازيابي فايل ها در ويندوز است. (نوت بوك كاركرده)

۹- ويندوز بالا نمي آيد
ويندوز از چندين گزينه بازيابي سيستم خوب (از جمله Safe Mode) بهره مي برد و شما مي توانيد هنگام بوت نشدن سيستم از آنها استفاده كنيد. هنگام بالا آمدن كامپيوتر دكمه F8 را بزنيد و از منوي بوت گزينه Last Known Good Configuration را انتخاب كنيد تا ويندوز سعي كند تنظيماتي را كه آخرين بار به درستي طبق آنها كار مي كرده ، بازيابي كرده و بالا بيايد. راه ديگر جداسازي تمامي ابزارهاي جانبي غير ضروري از سيستم است. گاهي اوقات يك ابزار كه به درستي پيكربندي نشده يا تنظيمات درستي ندارد، مي تواند باعث هنگ كردن ويندوز طي فرآيند بالا آمدن شوند.

۱۰- بوق هاي مادر بورد
اگر پس از روشن كردن كامپيوتر مدت طولاني بدون هيچ اتفاقي مي گذرد، و مي بينيد دستگاه با صداي بوق هاي بيپ مانندي خاموش شده و ويندوز بالا نمي آيد، مشكل مربوط به سطوحي پايين تر از سيستم عامل و نرم افزار است. مادر بوردها معمولا بر اساس تعداد بوق هاي شان به شما اخطار مي دهند اشكال از چه قسمتي است. به دفترچه راهنماي كامپيوترتان مراجعه كنيد تا ببينيد بوق آن چه معني دارد. اگر هم آن را نگه نداشته ايد، حتما يك نسخه آنلاين را در سايت كارخانه سازنده خواهيد يافت. (لپ تاپ استوك گريد آ)

۱۱- روشن نشدن دستگاه
اگر كامپيوتر يا لپ تاپ تان اصلا روشن نمي شود، و البته مشكل از پريزهاي برق هم نيست؛ بهتر است نگاهي به كابل برق دستگاه يا شارژر/ باتري آن بياندازيد. بهتر است قبل از اينكه به دنبال جايگزين كردن بخش هاي مهمي همچون پاور دستگاه باشيد، اول با هزينه اي كم، كابل هاي برق و باتري هاي آن را كنترل و تعويض كنيد.

۱۲- فروم ها
اگر به اينترنت دسترسي داريد، بهتر است قبل از اينكه سراغ گوگل برويد، سري به فروم هاي رسمي كارخانه سازنده يا برنامه نويسان مرتبط با محصول تان بزنيد. ممكن است با راه حل ها و راهنمايي هاي ويژه اي براي حل مشكلي روبرو شويد كه شما هم اكنون با آن روبرو هستيد. استفاده از فروم هاي محلي مرتبط با كامپيوتر هم گاهي مي تواند كارساز باشد. درباره برخي نرم افزارها، گاهي اوقات برنامه نويس ها در فروم هاي مرتبط با آن، به رفع باگ و ايرادهاي پيش آمده مي پردازد.

۱۳- از مايكروسافت بپرسيد
حتما موافقيد كه مايكروسافت كمابيش از سيستم هاي تحت سيستم عامل خودش سر در آورده و مي تواند به حل مشكل آنها كمك كند. بهتر است از ابزار اتوماتيك FixIt مايكروسافت كمك بگيريد. اين ابزار سعي مي كند به جستجوي مشكل پرداخته و پس از يافتن آن، راه حلي براي اش بيابد يا حداقل راهنمايي لازم را در اختيارتان بگذارد.
برنامه Microsoft FixIt شماري از راه حل هاي ساده را پيش روي تان مي گذارد.

ادامه دارد...

بازدید : 302
11 زمان : 1399:2

حفاظت، پشتيباني و نگهداري از شبكه داده هاي رايانه اي،اطلاعات مهم، برنامه هاي حساس و نرم افزارهاي مورد نياز و يا هر چيزي كه مورد اهميت باشد امنيت رايانه اي مي گويند. عوامل رازداري confidentiality و يكپارچگي integrity و در دسترس بودن availability مثلث امنيتي شبكه را تشكيل مي دهند.


با توجه به خطراتي كه امروزه در دنياي اطلاعاتي تمام شركت ها و سازمان ها را تهديد ميكند نياز به يك شبكه امن و سيستمي كاملا محفوظ و قابل اعتماد كاملا ملموس مي باشد. امنيت شبكه هاي تجاري Enterprise Network نيازي ميباشد كه امروزه تمام شركت ها در سطوح مختلف آن را درك كرده و دغدغه ي آن دارند كه در دنياي مجازي بدون ريسك و خطر اطلاعات مورد نياز خود را منتقل سازند.

راهكارهاي امنيت شبكه
تمامي كامپيوترها از كامپيوترهاي موجود در منازل تا كامپيوترهاي موجود در سازمان ها و موسسات بزرگ، در معرض آسيب و تهديدات امنيتي مي باشند. با انجام تدابير لازم و استفاده از برخي روش‌هاي ساده مي توان پيشگيري لازم و اوليه‌اي را در خصوص ايمن‌سازي محيط كامپيوتري خود انجام داد. عليرغم تمامي مزايا و دستاوردهاي اينترنت، اين شبكه عظيم به همراه فن‌آوري هاي مربوطه، دريچه‌اي را در مقابل تعداد زيادي از تهديدات امنيتي براي تمامي استفاده‌كنندگان، گشوده است. با توجه به ماهيت حملات، مي بايست در انتظار نتايج نامطلوب متفاوتي بود. در معرض آسيب قرار گرفتن داده‌ها و اطلاعات حساس، تجاوز به حريم خصوصي كاربران و استفاده از كامپيوتر كاربران براي تهاجم عليه ساير كامپيوترها، از جمله اهداف مهاجماني است كه با بهره گيري از آخرين فن‌آوري‌هاي موجود، حملات خود را سازماندهي و بالفعل مي‌نمايند. بنابراين، مي‌بايست به موضوع امنيت اطلاعات، ايمن‌سازي كامپيوترها و پشتيباني شبكه‌هاي كامپيوتري، توجه جدي شده و از فرآيندهاي متفاوتي در جهت مقاوم سازي آنان، استفاده نمود.

انواع امنيت

1- امنيت فيزيكي: با توجه به اينكه هر گونه طرح امنيتي با وجود دسترسي فيزيكي، قابل شكستن است، درحوزه‌هاي زير بررسي هاي كارشناسي لازم صورت گرفته و گزارشي براي برطرف نمودن آنها به مدير شبكه ارائه مي گردد:
امنيت فيزيكي سرورها، سوئيچ‌ها، روترها و فايروال‌ها امنيت فيزيكي ايستگاه‌هاي كاري امنيت فيزيكي ارتباطات سيمي و بي سيم

2- امنيت سرورها: در هر سازمان، سرور يا سرورهايي به منظور ارائه سرويس هاي مختلف به كاربران وجود دارد. بدين جهت بايد با در نظر گرفتن تنظيمات امنيتي خاص مانع از ايجاد اخلال در فعاليت هاي مهم آنها شويم.

3- امنيت ايستگاه‌هاي كاري: يكي از مهم­ترين دلايل بروز مشكلات امنيتي، كامپيوترهاي كاربراني است كه بدون تنظيمات امنيتي لازم در شبكه مشغول به كار هستند، در نتيجه بايد بر روي تمام ايستگاه‌هاي كاري تنظيمات امنيتي خاص اعمال شود و علاوه بر آن تنظيمات امنيتي نيز از طريق سرور بر روي اين ايستگاه‌هاي كاري به صورت خودكار انجام گيرد.

4- امنيت ارتباطات: نشت اطلاعات سازماني از مهم‌ترين تهديدات امنيتي است. در نتيجه بايد با پيكربندي مناسب، تمام ارتباطات از جمله ارتباطات بي ‌سيم سازمان امن ­شود و ارتباطاتي كه بستر آن شبكه‌هاي نا امني مانند اينترنت است، به صورت رمزنگاري با استفاده از پروتكل‌هاي امنيتي مانند IPSec ايمن­‌سازي گردند.

5- امنيت ساختار شبكه: در صورت اصلاح نشدن ساختار شبكه، هميشه مشكل ناامني باقي ميماند. در نتيجه بايد با ناحيه­‌بندي مناسب، جداسازي نواحي مختلف مانند شبكه اينترنت، سرورها، ايستگاه‌هاي ‌كاري و ... انجام پذيرد. براي جلوگيري از حملات و دسترسي هاي غير مجاز، بايد ترافيك عبوري بين اين نواحي توسط فايروال‌ها كنترل گردد.

6- مستندسازي خط مشي ها و دستورالعمل‌هاي امنيتي: مهم­تر از ايجاد امنيت در شبكه سازمان، حفظ و تداوم امنيت مي باشد. از اينرو اطلاعاتي مانند نقشه‌هاي منطقي و فيزيكي شبكه، كابل­ كشي، پيكربندي تجهيزات و سيستم‌ عامل‌ ها، مستند خواهد شد. همچنين بايد دستورالعمل‌هايي براي نگهداري و بازبيني تجهيزات و سرويس‌ها و فعاليت‌هاي مرتبط با شبكه سازمان مانند پشتيبان‌گيري ارائه گردد.

7- نظارت امنيتي: براي اطمينان از عملكرد صحيح سيستم، بايد ابزار و آموزش لازم براي مدير شبكه سازمان جهت اسكن و كنترل شبكه و بررسي و تحليل logها ارائه شود.

8- آموزش و فرهنگ‌سازي: با توجه به نقش مهم پرسنل سازمان در حفظ امنيت شبكه و اطلاعات سازمان، آموزش‌هاي لازم براي ارتقاء سطح دانش فني در مورد مسائل امنيتي، با برگزاري دوره‌هاي آموزشي در دو سطح راهبران و كاربران در سازمان انجام مي گردد.


بازدید : 321
11 زمان : 1399:2

سيستم كابل كشي ساخت يافته به يك زير ساخت با ماهيت مادي براي مبادله اطلاعات در شبكه هاي كامپيوتري ، مخابراتي و يا شبكه هاي اطلاع رساني اطلاق مي شود، تلفيقي از كابلهاي مسي و فيبرهاي نوري در پيوندي نظامند، زير ساختي را تشكيل خواهند داد كه درآن ترافيك داده ، صدا و تصوير جريان مي يابد.
مهمترين الگوهاي كابل كشي در يكي از شش رده زير قرار مي گرفت:

1. كابل كشي مبتني بر يك جفت كابل كواكسيال نازك (ThinCoaxial) كه عموماً براي اتصال ترمينالها به كامپيوتر اصلي بكار مي رفت.

2. كابل كشي مبتني بر سيمهاي زوجي بهم تابيده (UTP) كه براي سيستمهاي تلفن ديجيتال درون سازماني كاربرد داشت.

3. كابل كشي مبتني بر كابل كواكسيال ضخيم (ThickCoaxial) كه براي وصل ترمينالها به كامپيوترهاي VAX بكار مي رفت.

4. كابل كشي مبتني بر بر كابل هاي RS-232 كه حداكثر به طول 13 متر براي اتصال ترمينال هاي معمولي و دستگاههاي جانبي مثل چاپگر و مودم كاربرد زيادي داشت.

5. كابل كشي مبتني بر كابل هاي كواكسيال نازك كه براي اتصال PCها به سرويس دهنده هاي NovelNetware مفيد بودند.

6. كابل كشي ابداعي شركت IBM كه براي اتصال ترمينالهاي IBM5250 بكار ميرفت.

7. در سال ۱۹۹۰ يكي از شركتهاي پخش محصولات شبكه به نام Anixter يك سند به نام ”سطوح كارائي كابل“ (cableperformancelevels) تدوين و منشر ساخت كه در حقيقت توصيفي فني از كابلها و كابل كشي بود.اين سند را مي توان گامي در جهت خلق يك استاندارد دانست.
به فاصله بسيار كوتاهي چندين سازمان استانداردسازي، استنانداردهاي خاص خود را براي كابل كشي ساخت يافته و نظامند عرضه كردند. (پشتيباني شبكه)

8. EIA/TIA-568 سندي است كه در سال ۱۹۹۱ عرضه شد.اين سند حداقل نيازهاي يك سيستم كابل كشي، توصيف توپولوژي لازم، حداقل و حداكثر طول كابلها، سطح كارايي رسانه ها و كارايي تجهيزات مرتبط با كابل كشي، نوع كانكتورها و ترتيب اتصال پينها را تعريف كرده است.
9. اين استاندارد به موازات پيشرفت تكنولوژي شبكه، در اكتبر سال ۱۹۹۵ با عنوان EIA/TIA-568-A و اخيراً در نسخه EIA/TIA-568-B به روز رساني شده است.
10. استاندارد EIA/TIA-568 تصريح داشته كه سيستم كابل كشي ساخت يافته بايد از شش زير سيستم كه در اسلايد بعد به آنها اشاره ميشود تشكيل شده باشد.
11. زيرسيستم ورودي ساختمان(BuildingEntrance)
12. زير سيستم اتاق تجهيزات (EquipmentRoom)
13. زير سيستم كابل كشي ستون فقرات(BackboneCabling)
14. زير سيستم ركهاي مخابراتي (TelecommunicationCloset)
15. زير سيستم كابل كشي افقي (HorizontalCabling)
16. زير سيستم ناحيه كاري (WorkArea)

زير سيستم ناحيه كاري و كابل كشي افقي:در سيستم كابل كشي ساخت يافته اتصال يك ايستگاه كاري ،با يك قطعه كابل مستقيم و يكپارچه انجام نخواهد شد بلكه حداقل سه قطعه كابل مستقل اين ارتباط را برقرار خواهد كرد.اجزاي اين ارتباط و محدوديتهاي آن عبارتند از:

1. ارتباط بين كارت شبكه و پريز ديواري از طريق كابل كوتاهي حداكثر به طول 3 متر بر قرار مي شود، كه اصلاً به آنPatchCord يا PatchCable اطلاق مي شود.

2. ارتباط بين پريزهاي ديوار تا رك مخابراتي (تا PatchPanel داخل رك)از طريق كابلي حداكثر به طول 90 متر برقرار مي شود.

3. ارتباط بين هر پورت از Patchpanel و يك پورت از سوئيچ توسط يك قطعه حداكثر 6 متري به نام كابل اتصال ضربدري يا Cross-ConnectCable برقرار مي شود.

4. زير سيستم رك مخابراتي TelecommunicationCloset (WiringCloset).

5. WiringCloset يك مكان فيزيكي و متمركز در شبكه است كه در آنجا كابلهاي مختلف به تجهيزات شبكه مثل Patchpanel، سوئيچ، روتر يا نظاير آن متصل مي شوند.

6. ساختار همبندي كابلها از طريق توپولوژي Star مي باشد.

7. Wiring Closet در دو رده MDF (Main Distribution Facility)

وIDF (IntermediateDistribution Facility) سازماندهي ميشود:

MDF Wiring Closet :

طبق استاندارد EIA/TIA-568 مركز MDF يك فضاي يكتا در كل شبكه است و ترجيحاً بايد در مركز جغرافيايي ناحيهء تحت پوشش شبكه در نظر گرفته شود.

يك سركل ارتباطات Backbone به MDF ختم مي شود.

IDF Wiring Closet :

IDF محل اتصال كابلهاي هر طبقه از ساختمان و محل ارتباط با رك MDF مي باشد. بديهي است ارتباط بين MDF و IDF با خطوط با پهناي باند بالا صورت مي پذيرد.

ادامه دارد...

بازدید : 264
11 زمان : 1399:2

حتما براي شما هم بارها پيش آمده است كه به دليل آشنايي تان با كامپيوتر، ابزارهاي الكترونيك و مشكلات آنها، از طرف دوستان و خانواده تان به شما مراجعه شده و كامپيوترهاي رو به نابودي در اختيارتان گذارده اند، يا سوالاتي در خصوص مشكلات اسرار آميز ويندوز پرسيده اند.
در اين مطلب سعي داريم برخي نكات مفيد در خصوص حل مشكلات كامپيوترها، سيستم عامل و موارد مانند آن را گرد هم آوريم.


مشكلات عمومي


۱- يك گوگلر هوشمند باشيد

هنگامي كه با كدهاي خطاي خاص يا پيغام هاي ارور سيستم عامل روبرو مي شويد، گوگل مي تواند يك دستيار بسيار خوب و عالي در كنار شما باشد. اينكه فقط در گوگل سرچ كنيد "my PC is running slowly" يا «كامپيوتر من كند شده» احتمالا فايده چنداني ندارد. بلكه بايد تا حد امكان جزئيات ايراد پيش آمده را در كنار يكديگر ذكر كرده و آنها را با علامت + به هم ربط دهيد. همچنين براي جستجو به دنبال عبارات خاصي كه به دنبال آن هستيد، آن را در ميان علائم "" بنويسيد.

۲- برنامه بازيابي سيستم يا System Restore
قابليت بازگشت به عقب در ويندوز به شما امكان مي دهد تغييرات اخير درون رجيستري، سخت افزار و نرم افزار كامپيوتر را به حالت قبل برگردانيد. و البته اين كار هيچ تاثيري روي فايل هاي شخصي كه طي اين مدت در كامپيوتر اضافه كرده ايد، نخواهد گذاشت. اگر در چند روز اخير مشكلي پيش آمده، اين نقطه شروع خوبي براي حل آن است. System Restore را در كنترل پنل خواهيد يافت.

۳- Safe Mode
با فشردن دكمه F8 هنگام بالا آمدن كامپيوتر مي توانيد به منوي بوت كامپيوتر دست يابيد. حال با انتخاب گزينه Safe Mode به نسخه اي از ويندوز وارد مي شويد كه به جز درايورهاي ضروري و برخي ابزارهاي اوليه، هيچ چيز ديگري در آن لود نشده و ظاهري همانند سيستم عامل مايكروسافت در دهه ۹۰ دارد! از حالت Safe Mode مي توانيد براي حذف برنامه ها يا ابزارها استفاده كنيد. يا اينكه برنامه هاي عيب يابي (trubleshooting) را اجرا كنيد. به خصوص اين گزينه هنگامي كارايي خوبي دارد، كه شما به صورت عادي نتوانيد وارد ويندوز شويد. (لپ تاپ استوك بخريم)

۴- داغ شدن بيش از حد
اگر كامپيوترتان به طور تصادفي قفل مي كند ولي در ظاهر هيچ مشكل نرم افزاري يا ايراد سخت افزاري خاصي ندارد، ممكن است دچار مشكل گرم كردن و داغ شدن بيش از حد باشد. بهتر است به فكر خريد فن يا خنك كننده جديدي باشيد، تا مشكل سيستم تهويه حرارتي لپ تاپ و كامپيوترتان حل شود.

۵- روشن بودن قابليت اسكن لحظه اي
بخش زيادي از ايرادات سيستم ما (از سرعت و عملكرد پايين تا ريستارت هاي ناخواسته) به دليل حضور موجودات خبيثي همچون ويروس و بدافزارها به وقوع مي پيوندند. ناگفته پيدا است كه بايد آنتي ويروس و برنامه هاي ضد بدافزار خود را هميشه به روز نگه داريد و علاوه بر روشن گذاردن اسكنرهاي آنها، هر از گاهي به كنترل سيستم تان هم بپردازيد. همچنين يك گزينه تكميلي استفاده از دو اپليكيشن امنيتي بسيار خوب Spybot Search & Destroy و Microsoft's own Safety Scanner در كنار نرم افزارهاي امنيتي معمول سيستم است. مزيت مهم اين برنامه ها آن است كه با ابزارهاي امنيتي قبلي سيستم تداخلي نداشته و در كنار آنها به خوبي كار خواهند كرد. (نوت بوك كاركرده در حد آك)

ادامه دارد...

بازدید : 308
11 زمان : 1399:2

Microsoft Surface Book i7

سرفيس بوك ها بدون شك داراي طراحي هاي بسيار خوب و زيبايي هستند، اين سرفيس بوك نيز از قاعده مايكروسافت پيروي كرده. Microsoft Surface Book i7 داراي CPU اينتل Core i7-6600U، گرافيك Nvidia GeForce GTX 965M، Intel HD Graphics 520، رم ۸ و ۱۶ گيگابايتي، صفحه نمايش ۱۳٫۵ اينچ،۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پيكسل، حافظه ۲۵۶ گيگابايت، حافظه ۱ ترابايت SSD، است. از ويژگي هاي مثبت اين سرفيس بوك مي توان به گرافيك بسيار بالا و عمر باتري بسيار مناسب اشاره كرد، ويژگي منفي نيز قيمت بسيار بالاي اين لپ تاپ است. ( فروشگاه اينترنتي نوت بوك كاركرده هيبريدي )

Samsung Notebook 7 Spin

Samsung Notebook 7 Spin يك لپ تاپ سبك، مقرون به صرفه و همه فن حريف است. از ويژگي هاي Samsung Notebook 7 Spin مي توان به ۲٫۵GHz Intel Core i7-6500U، گرافيك Nvidia GeForce 940MX; Intel HD Graphics 520، رم ۱۲ و ۲۶ گيگابايتي، صفحه نمايش ۱۵٫۶ اينچي FHD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و پنل LED لمسي، حافظه ۱ ترابايت HDD و ۱ ترابايت HDD + 128 گيگابايت SSD، اشاره كرد. از ويژگي هاي مثبت Samsung Notebook 7 Spin مي توان به صفحه نمايش خوب و قيمت مناسب اشاره كرد و ويژگي هاي منفي آن نيز شامل گرافيك نسبتاً ضعيف مي شود.

Asus ZenBook Flip UX360CA

Asus ZenBook Flip UX360CA داراي CPU اينتل Core M6Y30، گرافيك اينتل HD Graphics 515، رم ۴ گيگابايتي، صفحه نمايش ۱۳٫۳ اينچي، داراي رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ FHD، پنل IPS لمسي، حافظه ۱۲۸ گيگابايتي و ۵۱۲ گيگا بايت حافظه SSD است. از ويژگي هاي مثبت اين زن بوك كمپاني ايسوس مي توان به عمر باتري مناسب، كيبورد بسيار خوب اشاره كرد، و ويژگي هاي منفي آن نيز شامل اختلالات در رنگ هاي صفحه نمايش مي شود.

HP Pavilion x360 15

HP Pavilion x360 15 يك ۱۵ اينچي پرتابل است كه ازآنچه شما فكر مي كنيد سبك تر و راحت تر است. از قابليت هاي HP Pavilion x360 15 مي توان به:CPU،Core i7 اينتل، گرافيك Nvidia GeForce 930M، رم ۸،۱۶ گيگابايتي، صفحه نمايش ۱۵٫۶ Full HD رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و حافظه ۱ ترابايت اشاره كرد. HP Pavilion x360 15 بسيار سبك است و در حمل و نقل بسيار راحت، شايد بتوان تنها ايراد وارده به اين لپ تاپ را عمر باتري نامناسب آن دانست.

Dell Inspiron 13 7000 2-in-1

Inspiron 13 7000 داراي CPU، اينتل،Core i5 و i7 است، گرافيك Intel HD Graphics 520 – ۶۲۰، رم ۸ و ۱۶ گيگابايتي، صفحه نمايش ۱۳٫۳ اينچي Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ لمسي، حافظه ۵۰۰ گيگابايتي،۱ ترابايت حافظه HDD و ۱۲۸ گيگابايت حافظه داخلي،۲۵۶ گيگابايت حافظه SSD از ويژگي هاي اين لپ تاپ است. از ويژگي هاي خوب Dell Inspiron 13 7000 مي توان به عمر باتري مناسب و صفحه نمايش لمسي اشاره كرد، و ويژگي هاي منفي آن نيز شامل صداي بد و پورت هاي آن مي شود.

Lenovo Yoga 720

Lenovo Yoga 720 داراي CPU اينتل Core i5، گرافيك اينتل HD Graphics 630، رم ۸ گيگابايتي، صفحه نمايش ۱۳٫۳ اينچي FHD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و صفحه نمايش UHD با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ با پنل IPS با قابليت anti-glare، حافظه ۲۵۶ گيگابايتي SSD است.

از ويژگي هاي مثبت Lenovo Yoga 720 مي توان به كيبورد مناسب، لولا هاي محكم اشاره كرد. ويژگي هاي منفي آن نيز شامل عملكرد نامناسب فن ها و پشتيباني از پورت USB است. Lenovo Yoga 720 داراي طراحي بسيار زيبايي است و صفحه كليد اين لپ تاپ نيز قابليت چرخش ۳۶۰ درجه اي را دارد. صفحه نمايش Lenovo Yoga 720 نيز بسيار با كيفيت است. (خريد نوت بوك استوك هيبريدي)

بازدید : 320
11 زمان : 1399:2

لپ تاپ هيبريدي بسيار سبك و با وزن بسيار كمي مي باشد شما مي توانيد اين لپ تاپ ها را خيلي راحت حمل نماييد.

لپ‌تاپ‌هاي ۲ در ۱ و يا هيبريدي، لپ تاپ هاي سبك وزني هستند و قابليت تبديل شدن به يك تبلت را دارند.
لپ تاپ هاي ۲ در ۱، لپ تاپ هايي مناسب مسافرت و كار كردن در مكان هاي مختلف است. بدون شك لپ تاپ هيبريدي براي افرادي كه دائماً در سفر هستند و تجارت خاصي دارند گزينه بسيار مناسبي است. البته ضخامت كم اين لپ تاپ ها و سبك بودن آن ها، سازنده را مجبور مي سازد تا از باتري با ظرفيت‌هاي كمتري استفاده كند.
بيشتر لپ تاپ هاي ۲ در ۱ در سال ۲۰۱۷ با سيستم عامل ويندوز ۱۰ به بازار عرضه شدند. البته موارد نادري مانند Cube iWork 1X نيز ديده شد كه با دو سيستم عامل ويندوز و اندرويد عرضه شد.

كيفيت اين لپ تاپ هاي با لپ تاپ هاي معمولي بسيار متفاوت مي باشد اين لپ تاپ ها بسيار نازك و سبك هستند قابليت هاي بسياري را در اين لپ تاپ ها خواهيد يافت سرعت و ظرافت اين لپ تاپ هيبريدي بسيار عالي مي باشد .
قابليت هاي لپ تاپ هاي ۲ در ۱ معمولاً شبيه به يكديگر است و معمولاً همه آن ها قابليت چرخش صفحه كليد با زاويه ۳۶۰ درجه را دارند، در برخي از مدل هاي لپ تاپ هاي ۲ در ۱ صفحه كليد به صورت كامل از صفحه نمايش جدا مي شود و كاربر مي تواند فقط از صفحه نمايش لمسي آن به عنوان تبلت استفاده كند.

(لپ تاپ هاي چرخشي تبلتي HP)
HP Spectre x360 13
لپ تاپ HP Spectre x360 13 بسيار سبك و نازك است، از ويژگي هاي لپ تاپ مي توان به پردازنده اينتل Core i5 و i7، پردازنده گرافيكي اينتل HD Graphics 620، رم ۸ و ۱۶ گيگابايت، صفحه نمايش ۱۳٫۳ اينچي، رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ FHD، رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ UHD، پنل IPS؛ حافظه ۳۶۰ گيگابايتي، و حافظه ۵۱۲ گيگابايتي SSD اشاره كرد. از ويژگي هاي مثبت لپ تاپ HP Spectre x360 13 مي توان به سبك بودن و نازك بودن آن اشاره كرد و از ويژگي هاي منفي نيز مي توان دكمه هاي كيبورد بسيار كوچك و كم ارتفاع، فقدان SD card reader را نام برد.
شايد بتوان رقيب اصلي HP در توليد لپ تاپ هاي سبك را اپل دانست، اپل در توليد لپ تاپ جديد خود از آخرين پردازنده نسل هفتم اينتل Kaby Lake استفاده كرده است و به نظر مي رسد HP از اين قافله عقب‌مانده، بايد منتظر بود تا HP نيز از محصولي براي رقابت در اين زمينه رونمايي كند.HP در توليد HP Spectre x360 13 به سختي تلاش كرده تا قابليت هاي آيپد پرو را بسيار بهتر و حرفه اي تر بازسازي كند كه البته موفق بوده، HP Spectre x360 13 قابليت پخش فيلم با كيفيت ۴K را دارد.

(لپ تاپ چرخشي hp 2760p)

ادامه دارد...

بازدید : 263
11 زمان : 1399:2

اگر تصور مي‌كرديد كه كارت گرافيك Titan X جديد انويديا كه بر پايه‌ي كارت‌هاي جديد پاسكال اين شركت ساخته شده، قرار است قوي‌ترين كارت گرافيك دنيا باشد، بگذاريد خبر جديدي به شما بدهيم. شركت انويديا از كارت‌هاي جديد سري Quadro كه بر پايه‌ي پاسكال ساخته شده‌اند رونمايي كرده است.


انويديا هنوز حرفي از قيمت كارت‌هاي Quadro جديد نزده است.دو كارت جديد P5000 و P6000 قدرتي را در خود جاي داده‌اند كه خفن‌ترين كارت‌هاي گرافيك مخصوص بازي را هم ضعيف جلوه مي‌دهد. كارت P6000 كه تصويرش را در بالا مي‌بينيد، حتي هسته‌هاي پردازشي‌اش از Titan X هم بيشتر است. اين كارت، ۳۸۴۰ هسته‌ي CUDA دارد. ميزان حافظه‌ي گرافيكي اين كارت هم ۲۴ گيگابايت است؛ يعني دقيقا دو برابر حافظه‌ي رم كارت گرافيك Titan X. با اين حال، كارت P5000 بيشتر شبيه به GTX 1080 است تا Titan X جديد. اين كارت ۲۵۶۰ هسته‌ي CUDA دارد و حافظه‌ي رم آن ۱۶ گيگابايت است. اگر مي‌خواهيد حجم بزرگي از داده‌هاي سه‌بعدي را پردازش كنيد، بايد سراغ اين كارت‌ها برويد.
انويديا در كارت‌هاي Quadro جديد فقط هم به سخت‌افزار بسنده نكرده است. هر دو كارت P5000 و P6000 مي‌تواتند به صورت پيش‌فرض از كيت توسعه‌ي نرم‌افزاري ۳۶۰ Video شركت VR Works استفاده كنند. اين سيستم توسعه‌ي نرم‌افزاري به افراد كمك مي‌كند تا با استفاده از دوربين‌هاي متعدد (تا ۳۲ دوربين)، تصويري ۳۶۰ درجه براي هدست‌هاي واقعيت مجازي بسازند و آن را زنده استريم كنند.
انويديا هنوز حرفي از قيمت كارت‌هاي Quadro جديد نزده است. براي مقايسه بد نيست بدانيد كه Titan X سري پاسكال ۱۲۰۰ دلار قيمت دارد. البته اصولا كسي كه كارت Quadro مي‌خرد، مي‌خواهد با استفاده از آن پول در بياورد، نه اينكه بنچمارك بازي اجرا كند.

منبع ديجي مگ

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 276
  • بازدید سال : 534
  • بازدید کلی : 8234
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی